zaterdag 9 november 2013

Pan Pastel design team BNL.. meets Katzelkraft..

What a surprise: a new DT for me! 
Pan Pastel BNL! 
A birthday gift, as it is my birthday today.....
In the past Pan Pastel did not have a team here, so I wouldn't have minded being in the DT for Pan Pastel UK, but now that isn't necessary any more. 
I hope that you get inspired by my creations with Pan Pastels ...
.... and of course the stamps from Katzelkraft!

I have a tutorial for you today!
****
Wat was dat een verrassing, zomaar weer een DT erbij!
En dat nog wel voor Pan Pastel. 
Een verjaardagscadeautje, want ik ben jarig vandaag....
Toen Pan Pastel nog geen eigen blog in Europa had, had ik ooit wel graag mee willen doen met Pan Pastel UK, maar dat hoeft nu niet meer.
Ik hoop dat ik jullie door de voorbeelden die ik maak, kan inspireren dit prachtige product ook te waarderen, en ermee te gaan spelen en met de stempels van Katzelkraft natuurlijk!.  
Een tutorial vandaag, met stap-voor-stap foto's. 


 ****

 Step 1 / Stap 1: 
Stamp with versamark, and then apply the lightest Pan Pastel used here, the Chrome ox. green 660.5  with the applicator to the leaves. Continue with the darker beautiful green - Phtalo green 620.5.
This way you get a variation in the greens. Colour the flowers with Red Iron Oxide (380.5); my favorite color; also add a touch of it to the leaves... 
PS - As you can see I always start with a bigger piece of cardstock than I need. Only after I know exactly where I'd like the focal point to be, I cut it to size.  
Stempel de afbeeldingen met Versamark. Begin met de lichtste kleur Pan Pastel - Chrome ox. green 660.5- aan te wenden op de bladeren met de applicator. Ga door met het (donkerder) prachtige groen - Phtalo green 620.5 -  Zo krijg je een mooie kleurschakering in de groenen. De bloemen kleuren met Red Iron Oxide 380.5 (mijn favoriete kleur!), breng ook op de bladeren hier en daar een beetje van deze kleur aan.
PS Zoals je hier kunt zien, begin ik altijd op een groter stuk kaartkarton als nodig. Pas als ik de focal point goed kan vaststellen, snij ik het op maat.


Step 2/ Stap 2: 
To get some depth, I add some darker color to the images, by accentuating it with a brown marker. By rubbing over it with you finger in the direction the mark is going, you can make it a bit more subtile. 
Om wat diepte aan te brengen heb ik bij de aanzetpunten kleine toetsjes gekleurd met een watervaste bruine marker. Zorg dat het mooi in de achtergrond komt, door er met de vinger over te gaan, in de richting van het aangebrachte streepje - dat maakt dat het wat subtieler wordt. 


Step 3/ Stap 3: 
The Carte Postale text has been done in the same way as in step 1.
 It was time to fixate it now.
De Carte Postale tekst is op dezelfde manier gedaan als in stap 1.
Hierna heb ik het alles gefixeerd. 



 Step 4 / Stap 4:
People that know me, know that I like to use texts and scripts. I don't owe a darkbrown or black Pan Pastel, so I decided to stamp the script with a solvent ink. I always enjoy to see that it makes the different parts of it come together.
Mensen die me goed kennen, weten dat ik een zwak heb voor alles wat lijkt op tekst. Bij gebrek aan een bruine of zwarte Pan Pastel, heb ik het gestempeld met bruine watervaste inkt. Ik vindt het altijd mooi om te zien hoe het alles bij elkaar brengt.


Step 5 / Stap 5:
Color the scrappers floss with Pan Pastel Red Iron Oxide 380.5 by covering the floss with versamark first.
Kleur het scrappers floss met Pan Pastel Red Iron Oxide 380.5, door er eerst versamerk op aan te brengen. 


Step 6 / Stap 6:
Draw a doodle with a dark brown marker, the same one I mentioned in step 2. On the edges, add some versamark with a versamark pen, and color it with the 3 colors Pan Pastels that were used in the previous steps.
Breng een doodle randje aan met dezelfde watervaste pen als genoemd in stap 2. Breng op plekjes versamark aan op de randen van het papier, buiten het doodle randje, en breng ook daar de drie verschillende kleuren Pan Pastels aan.


Step 7: finishing touch.../ Stap 7: afwerking...
Punch a little hole in the card to put the scrappers floss through, and tie it with a little knot. Cut the ends to be of differnt lenghts. Paperdistress the edges with a paperdistresser. Adhere it to a card.
Pons een gaatje in het papier, en breng het scrappers floss aan, gewoon met een knoopje (of id het een knupje?). Knip de uiteinden ervan op verschillende lengtes af.  
De papierranden zijn gedaan met een paperdistresser. 
Plak alles op een kaart.

****


STAMPS USED: (click on picture)
http://www.katzelkraft.fr/fr/planches-format-a6/1122-physalis-hummingbird-a6-tampon-scrapbooking-ktz53-01.html

9 opmerkingen:

  1. Stunning Ellie and a great step by step! Congrats on being part of the Dutch PP team too!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had al gezegd dat ik het prachtig vindt, maar nu : happy birthday!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Congratulations Ellie and I hope you had a Happy Birthday.
    Yvonne x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hoop dat het een goed begin van je nieuwe levensjaar was! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Absolutely gorgeous, Ellie - and so lovely to see how it was done! Many congratulations on being part of the new PP team for BNLI - and belated birthday greetings too. Hope you are having a wonderful birthday weekend!
    Alison xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Ellie (oeps even vergeten!!) je kaart is heel mooi en de stempels die je gebruikte moet ik zeker hebben op het volgende Event!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hey Ellie,
    thanks for commenting on my blog, and congrats for your DT membership !
    Hoera and tot ziens uit Frankrijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh - this is so pretty! I DREAM of having pan pastels! We all need goals, right? :-D Seeing artwork like this just makes me want them even more! Thank you for sharing - Shroo :)x

    BeantwoordenVerwijderen

Een berichtje achterlaten maakt me blij, dankjewel!

Leaving a comment makes me happy, thanks!