Saturday, December 12, 2015

HIJ kent jou bij je naam....


I had this monoprint with a lot of color, and a lot of squares... and then what? 

When looking at it, I discovered there were patterns of flowers in it. So I decided to go for that. 
I outlined the flowers with a black Molotow acrylic marker. To highlight the flowers even more I decided to mute the colors in the background with watered down gesso. 

The words finish it off. 
De words are from the sheet 'Geloof, Hoop en Liefde' of Inkerbell Stamps. 




Ik had een monoprintje liggen met allemaal vlakjes, best mooi, maar ... wat dan? 

Mét dat ik ernaar keek, zag ik ineens vormen van bloemen, 
en besloot daarvoor te gaan. 
Met een acrylic marker (van Molotow) de bloemen gedefinieerd, en om de bloemen heen met een waterige gesso de achtergrond iets lichter gemaakt, zodat de bloemen er uit springen. 

Met een tekst erop vindt ik het weer helemaal af. 
De tekst is van de sheet 'Geloof, Hoop en Liefde' van Inkerbell Stamps. 

1 comment:

Een berichtje achterlaten maakt me blij, dankjewel!

Leaving a comment makes me happy, thanks!