Saturday, October 10, 2009

"Teykol" kaart / card


Mijn scanner houdt niet zo van deze kleur. Het lijkt een beetje flets. Gedaan met water-verdunde-witte hobbylijm, dit geeft hetzelfde effect als Teykol. De stempel is van Stampers Anonymous. Voor  de Stempel-ATC groep is het de bedoeling dat we een ATC met de Teykol-techniek maken, om zo mee te dingen naar de homepage vekiezing. Dit is een kaart, omdat ik eerst de techniek onder de knie wil krijgen. De achtergrond is een stukje behang met witte wolkjes erop en erop gestempeld met blauwe inkt!
****
My scanner doesn't like this color. I did this with a mix of 50/50 white glue and water. It gives the same effect as Teykol does, The stamp is from Stampers Anonymous. For the Stempel-ATC group we have to make an ATC with Teykol on it this month. This is for the homepage of this group for the month November. I haven't used this technique before, so I made a card first. The background paper is a piece of wall-decorating paper with white clouds on it. I stamped on it with blue ink.

3 comments:

  1. Prachtig gelukt Ellie! Is het een soort resist techniek?

    ReplyDelete
  2. Dankjewel!

    Je hebt het helemaal goed. Net als met (verdunde) gesso, embossingpoeder, vetkrijtjes etc kun je dus ook teykol gebruiken om een resist te krijgen. Teykol is een merknaam, maar je kunt ook gewoon witte hobbylijm 50/50 mengen met water. Daar kun je dan gewoon mee stempelen etc.

    Ik heb het misschien wat anders toegepast als dat het normaal gebruikt wordt, maar als je meer voorbeelden wilt zien, dan raadt ik je aan even op de Art Journey site te kijken. Is een aanrader!

    ReplyDelete
  3. Een hele mooie kaart. Mooie stempel. Liefs Ineke

    ReplyDelete

Een berichtje achterlaten maakt me blij, dankjewel!

Leaving a comment makes me happy, thanks!